vrijdag 16 april 2010

DrumSpirit verrast zichzelf day 5

Donderdag 15 april
Het is on-be-schrijf-lijk!
Vroeg opgestaan om de grote dag tegenaan te gaan: Prelims (Halve finale) in de Nutter Center (NC) in Dayton! Ook de zon was terug volop van de partij om er een echte hete zomerse dag van te maken.
Aangekomen op de site van het Center ging het als volgt:
9.31am parking lot (opwarming show)
Op de parking naast NC konden we onze show nog even warmspelen. Tevens kregen we bezoek van enkele prominenten als de organisatie van WGI, de big bosses van Dynasty en Innovative Percussion en enkele gekende Amerikaanse percussiecollega's die de laatste jaren te gast waren in ons clubhuis. DrumSpirit is in town, that's for sure!
11.00am naar de 'gate' van het Nutter Center
Het product zat er goed in, maar toch gingen we met enige vrees de coulissen in onder een gigantisch toezichtersequipe van de WGI-organisatie. Een geöliede machine hoor! Achter een zwart doek wachten we de pauze af... een laatste groepskreet... je kent het wel... Toeval of niet, maar "I gotta feeling...." van de Black eyed Peas weerklinkt als pauzemuziek op de achtergrond...
11.45am performance
Het zwarte gaat open en de iedereen kon de vloer op... tot aan de helft. Op teken van de vloerdirector start de tijd en konden we ons volledig installeren. Ladies & gentlemen, next ensemble is Drumspirit from Dadizele, Belgium"..."Are the judges ready?"..."Is the ensemble ready?" ... "DrumSpirit you can take the floor in prelims competition..."! En hup, daar gingen we!
In een mum van tijd waren de zes minuten om. In deze korte tijd gaat er vanalles in je om: muziek, performance, publiek, contact, attitude, ... voor je het weet is het over en sleur je alweer de instrumenten de coulissen in.
Het gevoel zat goed... maar toch is het bang afwachten wat het Vlaamse talent in Amerikaanse waarde geeft.
Tijdens het inpakken en inladen kwam de rangschikking met mondjesmaat binnen. Het klonk ongeloofwaardig: DrumSpirit eerste in zijn poule, terwijl er nog slechts 3 het veld op moesten. Totdat het 'verlossend' telefoontje kwam van het thuisfront -jawel- dat we 4des waren geëindigd op 19 deelnemers in 'Independent A class' (of 2de in onze poule). Dit betekent een plaats voor de Finale van vrijdag én op slechts 0.075 punten van de voorganger (3de plaats - brons).
Een onverwachte en ongelooflijke prestaties. Niemand wist hoe te reageren of bleek het te beseffen wat ons overkwam! DrumSpirit haalt gewoon de finale met een fantastische plaats!
Wow, dit is veel meer wat we ooit hadden durven dromen!
Druppelsgewijs begonnen we te realiseren wat we bereikt hadden en genoten we van de middaglunch met tal van ervaringsgesprekjes...

Geen tijd te verliezen: in de namiddag vertrokken we richting Centerville High School om er in de avond een exhibition performance te geven naast toppers als Pulse Percussion, Rhythm X, Imachi en Redline. Doel was vooral om natuurlijk de Belgen te presenteren en andere groepen te ontmoeten. Een boeiende avond met een onmogelijk bereik van performances en 'Sport of the Arts'. Onze leden wisten niet wat ze zagen...

Bon, morgen terug een grote dag! De uitdaging voor een betere plaats (plak) is er en die wordt ook aangegaan...

19 opmerkingen:

Virginie & co zei

Als ik het verslagje lees krijg ik de krop in mijn keel ... ik had er nu toch echt wel graag bij geweest!

Je kan niet geloven hoeveel ik al aan jullie - allemaal - gedacht heb!
Ik hoop echt dat het lukt straks om met een medaille naar huis te komen!!!

Daizel duimt alvast voor jullie!!!!!!

Femke zei

Inderdaad een kippenelmoment als je het verslag leest... wat moet dat dan niet geweest zijn bij jullie....

Ik kon er niet bijzijn om de halve finale te volgens maar die finale wil ik toch niet missen.
I'll be watching...

Geef er ne lap op !!!!
Veel succes !

special greetz to my little brother, Bernd ;-)X

marijke zei

als ik het verslag lees dan zit ik hier echt te (bleiten ) e zeg!!ik ben ook zo trots diegene die het verslag maakt wel proficiat het komt aan....ik heb het al laten weten maar zeg het nu nog eens,jullie gaan voor niet minder dan de top 3 e?!nogmaals heel veel succes en geniet er ook van!!

Liesje zei

Nogmaals, de show was prachtig!! Het gevoel dat ik had tijdens de show is onbeschrijflijk.
Nu ik het verslag heb gelezen, geeft het me nog een extra goed gevoel, ik ben echt trots op jullie!

Jullie zeiden allemaal, het is de ervaring die telt, en dat is het ook, heel zeker, maar op de een of andere manier had ik toch een goed voorgevoel dat jullie een mooie plaats zouden veroveren, en zie...
Jullie gaan door naar de finale!!

Doe da straks goed é gasten, maar ik weet nu al, het wordt fantastisch!!
Veel succes gewenst!!

mieke zei

Goed gedaan gastjes, doe dat goed op de finale.
Wij duimen voor jullie en Bernd we zijn fier op u!
SUCCES !!

Katelyne zei

Inderdaad was het gisteren een kippenvelmoment, en nu ik dit lees pink ik wel wat traantjes weg hoor !
De kaars heeft geholpen en zal blijven branden voor jullie !
GO FOR IT
V E E L S U C C E S !

Jan&Chris zei

hey drumspiriters,

Ook van ons nen dikken proficiat. Vanaf nu wordt Drumspirit met een grote D geschreven. We hebben echt enorm veel respect voor de prestatie die jullie daar neerzetten.
En nu noch de grote finale ?!!!!
Go 4 .... 3

Stijn en Sharon we zijn enorm fier op jullie. xxx


Jan en Chris

Liesje zei

Drumspirit, we duimen allemaal voor jullie deze avond!!

Tot zover ik weet, zijn Virginie, Sophie, Marc en ik van de partij om jullie te supporteren!!
We zullen er terug bij zijn om jullie show live te bekijken.

Go for it guys!

Kenny kzie u graag, ben echt héél trots op jou!!
XXX

Unknown zei

ik heb vernomen dat we in café de kroon in dadizele de show deze nacht terug kunnen volgen. Dus supporters als je niets te doen hebt, allen daarheen. Ze spelen om 3u19.

andre zei

Axel uit de USA, super wat jullie daar doen en mee kunnen maken , we zijn best trots en gelukkig voor je en ook de vrienden daar van Drumspirit . laat dit een nijlpaal zijn in je verdere leven en ook voor Drumspirit, en nog een dikke proficiat vanwege paps en mams mammie en oppa en al je lieve vriendinkes.

Liesje zei

Fantastische show, het was de max!!
Nu nog zenuwachtig de score afwachten...

Vele groetjes vanuit wenduine

xxx

debby zei

drumspirit ne hele dikke proficiat ik heb het live bekeken en het was de max echt waar!!! kippenvel moment en toch wel een traantje weg gepinkt

vele groetjes en tot binnenkort!!

groetjes debby xxxx

dorine zei

Ewel ge hebt da vree goed gedaan.
De achterblijvers in Daizel, zien hier heel preus.

Drummajor zei

Proficiat met jullie mooie prestatie.Mijn gedachten waren constant bij jullie zelf rekende ik steeds amerikaanse tijd om me te kunnen inbeelden met wat jullie bezig waren.Ik wens jullie nog een mooi weekend en aangename vlucht toe, nogmaals een dikke proficiat.
Jullie Drummajor

ronny s. zei

ewel merci !!!
vannacht vol spanning jullie prestatie goed gezien,en er echt van genoten.zeer mooie beelden,mooie show en mooie drumspiriters.
we zijn héél preus dat ge 14 amerikadezen achter jullie gelaten hebt!!!kortom:PUIKE PRESTATIE !!!
we verlangen tot ge thuiskomt hoor,want van de stilte in ons clubhuis hebben we het gehad hoor !
grts.ronny vera en MOEMA MARTINE.

Henk en Yoran Ferret zei

Proficiat aan het voltallig Drumspirit-team met jullie ongelooflijke prestatie.
Onvoorstelbaar voor dat klein land die er 14 Amerikanen achter zich lieten.
Heel Dadizele is op de hoogte en geniet ervan.
Hopelijk zo snel mogelijk thuis
greetz

Virginie & co zei

Eveline vraagt om de blog regelmatig op te volgen, als er nieuws is ivm het luchtverkeer zal het hier gepost worden.
Voorlopig is alles nog onduidelijk.

Beste scenario is rekening houden met vertragingen.

grtjs

Virginie

marijke zei

gastjes ik hoop dat jullie niet te veel problemen zulen krijgen ivb met "zandwolk"ik hou er al rekening mee dat julie maandag toch niet gaan thuis komen....?hopelijk worden we snel op de hoogte gebracht en als het zo is geniet dan nog maar een beetje langer e!grtz we missen je buuuuuuuuuuuuuurndje

Stien. Mathieu en FLO zei

Ne DIKKEN PROFICIAT Drumspirit!
AMAI, BEN WERE PREUS MET M'N BROERKE WI!!! Heel Daizel klapt ervan!! Iedereen is zo fier als een gieter! Jullie hebben die grens weeral serieus verlegd e zeg!!! Hopelijk geraak je nu nog thuis wok...
In ieder geval geniet mo nog een beetje van Amerika!!

Groetjes Stien, Mathieu en FLO. X